INSTALACJA
W naszej ofercie znajduje się usługa wyłączania AdBlue. Zainstalujemy dla Ciebie moduł symulujący prawidłową pracę sterownika, dzięki którym pozbędziesz się problemów z układem SCR. Masz jakieś pytania? Chętnie służymy pomocą.

POMPA ADBLUE
Płyn wtryskiwany jest pod wysokim ciśnieniem do układu redukcji emisji spalin. Do jego
dozowania wykorzystywana jest pompa AdBlue. Na rynku istnieje wielu producentów
pomp. Najczęściej spotykani producenci to Bosch, Hilite, Grundfos.
ZBIORNIK ADBLUE
Każdy pojazd wyposażony w układ selektywnej redukcji katalitycznej wyposażony jest w zbiornik, w którym znajduje się ciecz AdBlue. Płyn ten jest wysoce korozyjny, dlatego do jego przechowywania stosuje się wyłącznie odpowiednie zbiorniki, które nie ulegną uszkodzeniu


GRZAŁKI
Płyn AdBlue poniżej temperatury -11 stopni Celsjusza ulega krystalizacji. Aby temu zapobiec, płyn podgrzewany jest przez specjalnie przystosowane grzałki, które znajdują się wewnątrz zbiornika.
WADY UKŁADU ADBLUE
Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) nie należy do najmniej awaryjnych układów w samochodach. Koszty eksploatacyjne samochodów z układem AdBlue nie są wysokie, pod warunkiem, że wszystko jest sprawne. W momencie awarii zaczynają się problemy. Najczęściej psuje się pomp oraz czujniki NOx. Koszty pompy wahają się w przedziale od 3000 do 4000 zł, natomiast czujnik NOx to wydatek rzędu od 1300 do 1500 zł. Do tego dochodzą awarie grzałek czy czujników. Problematyczny jest również sam płyn, gdyż zamarza on w temperaturze poniżej -11 stopni.

DODATKOWO
Ważna jest jakość tankowanego płynu AdBlue. Jeśli zastosujemy ciecz o niskiej jakości, możemy uszkodzić pompę. Czasem problematyczne jest również samo przechowywanie płynu, gdyż musi on być przechowywany w czystych zbiornikach. Najczęstszym błędem jest składowanie płynu AdBlue w rozmaitych pojemnikach po olejach bądź mieszaninach. Jeżeli zatankujemy taki płyn do pojazdu, możemy być pewni, że pompa ulegnie uszkodzeniu. Gdy pewien element układu ulegnie awarii, układ SCR drastycznie obniży moc (o około 40%) i wzrośnie spalanie auta. W przypadku pojazdu z normą EURO6 prędkość pojazdu zostanie ograniczona do 20 km/h.
EURO 4/5 ORAZ EEV
- MAN
TGX
TGA
TGS
TGM - RENAULT
MIDLUM
KERAX
PREMIUM
MAGNUM - SCANIA
P
G
T
R - IVECO
EUROCARGO
TRAKKER
STARLIS - VOLVO
FL
FE
FM
FH WRAZ Z FH4 - MERCEDES-BENZ
ATEGO
VARIO
AXOR
ACTROS MP2
ACTROS MP3 - DAF
105 XF
CF
LF Z POMPĄ GRUNDFOS
EURO 6
- MAN
- DAF
- SCANIA
- MERCEDES-BENZ
- IVECO
- VOLVO
- RENAULT
NOWOŚĆ
- CIĄGNIKI ROLNICZE
- SPRZĘT BUDOWLANY