INSTALACJA

W naszej ofercie znajduje się usługa wyłączania AdBlue. Zainstalujemy dla Ciebie moduł symulujący prawidłową pracę sterownika, dzięki którym pozbędziesz się problemów z układem SCR. Masz jakieś pytania? Chętnie służymy pomocą.

POMPA ADBLUE

Płyn wtryskiwany jest pod wysokim ciśnieniem do układu redukcji emisji spalin. Do jego
dozowania wykorzystywana jest pompa AdBlue. Na rynku istnieje wielu producentów
pomp. Najczęściej spotykani producenci to Bosch, Hilite, Grundfos.

ZBIORNIK ADBLUE

Każdy pojazd wyposażony w układ selektywnej redukcji katalitycznej wyposażony jest w zbiornik, w którym znajduje się ciecz AdBlue. Płyn ten jest wysoce korozyjny, dlatego do jego przechowywania stosuje się wyłącznie odpowiednie zbiorniki, które nie ulegną uszkodzeniu

GRZAŁKI

Płyn AdBlue poniżej temperatury -11 stopni Celsjusza ulega krystalizacji. Aby temu zapobiec, płyn podgrzewany jest przez specjalnie przystosowane grzałki, które znajdują się wewnątrz zbiornika.

WADY UKŁADU ADBLUE

Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) nie należy do najmniej awaryjnych układów w samochodach. Koszty eksploatacyjne samochodów z układem AdBlue nie są wysokie, pod warunkiem, że wszystko jest sprawne. W momencie awarii zaczynają się problemy. Najczęściej psuje się pomp oraz czujniki NOx. Koszty pompy wahają się w przedziale od 3000 do 4000 zł, natomiast czujnik NOx to wydatek rzędu od 1300 do 1500 zł. Do tego dochodzą awarie grzałek czy czujników. Problematyczny jest również sam płyn, gdyż zamarza on w temperaturze poniżej -11 stopni.

DODATKOWO

Ważna jest jakość tankowanego płynu AdBlue. Jeśli zastosujemy ciecz o niskiej jakości, możemy uszkodzić pompę. Czasem problematyczne jest również samo przechowywanie płynu, gdyż musi on być przechowywany w czystych zbiornikach. Najczęstszym błędem jest składowanie płynu AdBlue w rozmaitych pojemnikach po olejach bądź mieszaninach. Jeżeli zatankujemy taki płyn do pojazdu, możemy być pewni, że pompa ulegnie uszkodzeniu. Gdy pewien element układu ulegnie awarii, układ SCR drastycznie obniży moc (o około 40%) i wzrośnie spalanie auta. W przypadku pojazdu z normą EURO6 prędkość pojazdu zostanie ograniczona do 20 km/h.

EURO 4/5 ORAZ EEV

  • MAN
    TGX
    TGA
    TGS
    TGM
  • RENAULT
    MIDLUM
    KERAX
    PREMIUM
    MAGNUM
  • SCANIA
    P
    G
    T
    R
  • IVECO
    EUROCARGO
    TRAKKER
    STARLIS
  • VOLVO
    FL
    FE
    FM
    FH WRAZ Z FH4
  • MERCEDES-BENZ
    ATEGO
    VARIO
    AXOR
    ACTROS MP2
    ACTROS MP3
  • DAF
    105 XF
    CF
    LF Z POMPĄ GRUNDFOS

EURO 6

  • MAN
  • DAF
  • SCANIA
  • MERCEDES-BENZ
  • IVECO
  • VOLVO
  • RENAULT

NOWOŚĆ

  • CIĄGNIKI ROLNICZE
  • SPRZĘT BUDOWLANY
+48 531 511 311